Kurlar Yükleniyor...
PROF.DR. AHMET AKTAŞ’IN VİETNAM,LAOS,KAMBOÇYA GEZİ NOTLARI(9)

Sekizinci günümüzde Laos’un Başkenti Vientiane şehrinden 5.5 saatlik bir uçuş ile Tayland’ın başkenti Bangkok havalimanına ulaşıyoruz. Bizi bekleyen yerel rehber ile birlikte otobüsümüze biniyoruz. Uzun bir kara yolculuğundan sonra Tayland’ın kuzeyinde Kamboçya kara sınırına yakın bir yerde konaklama için otelimize varıyoruz. Bu günümüz gerçekten çok yorucu ve uzun oldu. Bence bu yol yerine doğrudan Laos’dan Kamboçya’daki varacağımız Siem Reap şehrine gidebilirdik. Kara sınır gümrük işlemlerinden sonra bu sefer Kamboçya’lı yerel rehber ve otobüsümüz bizi karşıladı.

Yolumuz üzerinde Poi Pet şehrine ulaşıyoruz. Panoramik şehir turundan sonra yolumuza devam ederek dünyaca ünlü turistik destinasyon olan şirin, küçük ancak o kadar da canlı yaşantısı olan Siem Reap şehrine geldik. İlk işimiz otele yerleşmek oldu. Sonra da küçük bir şehir turu yapıldı.

Kamboçya krallığı, tıpkı Vietnam ve Laos gibi Güneydoğu Asya ülkelerinden biridir. 181.035 kilometre kare yüzölçümü ile kuzeybatıda Tayland, kuzeydoğuda Laos, doğuda Vietnam ve güneybatıda Tayland körfezi ile çevrilmiştir. Kamboçya krallığının nüfusu 15 milyon ve başkenti ise Punom Pen şehridir. Nüfusun % 95 i Budizm dinine bağlı olup, ülkede 4392 Budist tapınağı bulunmaktadır. Az gelişmiş ülkeler gurubunda olmakla beraber, son yıllarda ekonomik ataklar yapan ülke turizmden de ciddi oranda fayda sağlamaktadır.

Sabah kahvaltısının ardından Unesco Dünya Mirası Listesinde yer alan “Angkor World Heritage” bölgeye gidiyoruz. Bölge oldukça geniş bir alana yayılmış olup, içinde 1113-1150 yıllarında Kral II. Suryavarman tarafından yapılan dev bir tapınak şehir olan Angkor Vat tapınağını ziyaret ettik. Khmer mimarisinin en önemli özelliklerinden biri olan tapınak bugün Kamboçya Krallığının bayrağında sembolleşmiştir. Dünyanın en büyük tapınağı ünvanını da taşımaktadır.

Angkor Thom Kmer imparatorluğunun son başkentidir. Çok gelişmiş bir şelir olan Angkor Thom 12. Yy sonlarında kral VII. Jayavarman tarafından kurulmuştur. Angkor şehrini korumak adına şehrin etrafında 2 metre derinliğinde hendekler kazmışlar.

Angkor Dünya Mirasını bir sonraki yazımda anlatmaya devam edeceğim. Çünkü, gerçekten bu bölge en az 2 ya da 3 gün gezilmekle bitecek gibi görünmüyor.

Yayın Tarihi
18.03.2024
Bu haber 1731 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.