Kurlar Yükleniyor...
MEMLEKETİMDEN MANZARALAR (TRAKYA BÖLGESİ) 4 PROF.DR.AHMET AKTAŞ

Değerli okurlarım, Çorlu ziyaretimizin ardından Tekirdağ şehir merkezine ulaştık. Burada akademisyen öğrencim olan Belma ile sahilde bir kafede sohbet ettik ve güzel havada Tekirdağ sahili, limanı ve şehri temaşa ettik. Kısa süren ziyaretimizin ardından sahil yolundan Saros körfezine ulaştık. Tekirdağ sahili gerçekten görülmeye değer ayrı bir güzellik. Müthiş doğa ve deniz manzarası ile harika.

Saros körfezini hep merak etmişimdir. Sahile vardığımızda tabii ki sezon henüz açılmadığı için mevcut küçük plaj işletmeleri ve bazı kamu kurumlarının dinlenme tesisleri de kapalı idi. Sahilde yaptığımız yürüyüşte deniz yosunlarının alabildiğine çok olduğunu gördük. Bunların temizlenmesinden sonra ancak denize girmek mümkün olabilecekti. Saros körfezi ortalama derinlik olarak on metre en derin yeri ise 90 metre olarak karaya uzanmış dar bir üçgen gibi görüntü veriyordu.

Saros körfezinden sonra çevre yolu otobandan mühendislik harikası olan “1915 Çanakkale Köprüsü”nden geçtik. Köprü geçiş ücreti olarak 355 lira ödedik. Bugün itibariyle almış olduğu yüzde otuz zamla biraz daha pahalandığını söyleyebilirim. Köprü Gelibolu yarımadası ve Lapseki arasına inşa edilmiştir. Lapseki’den sonra Çanakkale şehir merkezine vardık. Otelimize yerleştikten sonra Çanakkale şehir merkezi, cıvıl cinsan trafiğinin olduğu sahili, sahil boyu yeme-içme işletmeleri, Truva atı ve marinasıyla bizleri büyüledi.

Çanakkale ilimizi görmeyenlerimiz varsa muhakkak en kısa zamanda ziyaret etmelerinde yarar var. Tarihi özelliğinin özellikle Gelibolu yarımadasının muhakkak bir alan rehberi eşliğinde gezilmesi gerektiğini vurgulamak isterim. Tarihi dokunun milattan önceki dönemlere kadar olan Truva harabelerini de gezmek ve anlamak gerekir. Doğasının da ap ayrı bir güzelliği var. Şehir plancılığı bakımından Çanakkale’yi çok beğendiğimi söyleyebilirim. Yerli ve yabancı her ziyaretçinin de benim gibi düşüneceğine inancım sonsuzdur.

Bir gece Çanakkale’de konakladıktan sonra ertesi günü Bozcaada’ya gittik. Geyikli sahilinden adaya feribot ile geçiyorsunuz. Adada arkadaşımın yeğeni Ferruh bizleri misafir ettik ve tüm adayı gezdirdi. Adanın ekonomisi bağcılık, şarapçılık, balıkçılık ve genellikle de turizme dayanmaktadır.Adada bir gece misafir olduktan sonra sabah erkenden yola çıkarak Uşak iline gitmemiz gerekiyordu. Bence bu gezimizin amacı olan Trakya bölgesi burada bitmiş oluyordu. Yolumuzun Uşak ilinden geçmesinin ve de buraya kadar olan diğer uğrak yerlerimizin de ayrı özellik ve güzellikte olmaları da amaçlarımız içindeydi.

Yarın tüm gün yollarda ve Uşak ilinde buluşmak

Yayın Tarihi
28.05.2024
Bu haber 2703 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.