Kurlar Yükleniyor...
MEMLEKETİMDEN MANZARALAR(5) BAYBURT PROF.DR. AHMET AKTAŞ

Değerli okurlarım, iki günlük Erzurum gezimizin ardından sabah erkenden yola çıktık. Yolumuz uzun ve görmek istediğimiz şehirlerimiz vardı. İlk durağımız Bayburt oldu.

Bir deyişe göre Cumhurbaşkanlığı senfoni orkestrası bir zamanlar bu küçük ve o kadar da güzel ilimizde konser vermiş. Konserin ardından ise Bayburt’lular “Bayburt Bayburt olalı böyle bir zulüm görmedi” demişler. Bu hicvin içinde tabii ki insanlarımızın klasik batı eserlerini anlamamalarından kaynaklanan sıkıntılarının yattığıdır. Ancak, Bayburt şehrinin tam ortasından geçen Çoruh nehri ve şirin caddeleri, dağlarının güzelliğiyle muhakkak görülmesi gereken bir güzellik olduğu kanaatindeyim. Bu yaşıma kadar tanıdığım insanlar içinde iftiharla bahsedebileceğim, onurlu, güvenli, insan ve dost canlısı GÜNEY ailesinden bahsetmeden geçmek istemiyorum. Onların şahsında Bayburt insanının değerinin anlaşılmasının gerekli olduğu düşüncesindeyim.
Bayburt eşrafından, eski bakan Dr. Ülkü Güney, Onun kardeşi ve benim de çok yakinen tanıdığım, sevdiğim ve değer verdiğim Evirgen Güney ve de biricik kızı ve benim de Akdeniz Üniversitesinden eski asistanım, sağlam karakterli ve çok sevdiğim meslekdaşım Prof.Dr. Rüya Ehtiyar, eşi Dr. İbrahim Ehtiyar ve biricik kızları Av. Öykü Ehtiyar şahsında tüm Bayburt’luları stayişle anmak istiyorum. İyi ki hayatımda varlar.

Bayburt şehir merkezi gezimizden sonra yolumuza devam ettik ve yine aynı güzellikte bir başka şehrimize Gümüşhane’ye geldik. Gümüşhane’nin de tam ortasından bir dere akıyor. Şehri ikiye bölmüş durumda. Şehir merkezi gezimiz ve alış veriş yaptıktan sonra konaklama için zaman ayırmadık ve yolumuza devam kararı aldık.

Mayıs 2023 yılında hizmete açılan Zigana Tünelini görmeyi çok istiyordum. 14.5 km. uzunluğunda müthiş bir mühendislik harikası. Işıklandırma, havalandırma ve alt yapı bence çok iyi görünüyordu. Aşılması zor Zigana dağlarını Ovit tünelinin ardından bu tünelle de aşılır hale getirmişler. Rahat bir yolculuktan sonra Trabzon şehrine vardık. Daha önceden yapmış olduğum rezervasyona istinaden Trabzon Teknik Üniversitesi yerleşkesinde bulunan Koru otele giriş yaptık. Koru oteli dört yıldızlı, rahat odaları, kaliteli servisi ile takdirlerimizi almıştır.

Trabzon’a gelip de şehir merkezini görmemek, Akçaabat köftesi yememek olmazdı. Sağ olsun sınıf arkadaşımız Mustafa Eğrioğlu bizi karşıladı, şehir merkezine gittik, gezdik ve akşam yemeğinde de kilo ile gelen köftemizi yedik.

Ertesi gün sabah kahvaltısından sonra yolumuza devam ettik. Karadeniz sahil yolundan yolumuza devam ederek Giresun’a geldik.  Giresun’u bir sonraki yazımda anlatmak istiyorum. Sağlıcakla kalınız…

Yayın Tarihi
24.08.2023
Bu haber 4559 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.