Kurlar Yükleniyor...
MUNZUR DAĞLARI VE MUNZUR ÇAYI  MEMLEKETİMDEN MANZARALAR(3)’ PROF.DR.AHMET AKTAŞ

MUNZUR DAĞLARI VE MUNZUR ÇAYI MEMLEKETİMDEN MANZARALAR(3)’ PROF.DR.AHMET AKTAŞ

Değerli Okurlarım, Güzel Kemaliye’den sonra direksiyonu Tunceli ilinin Ovacık ilçesine çevirdik. Üç saatlik bir yolculuktan sonra akşam üstü Ovacık’a vardık. İlk ziyaretimizi tepesinde zaman zaman kar kütleleri bulunan Munzur dağının eteklerine yaptık. Munzur gözeleri denen ve belediye tarafından çevre düzenlemesi yapılarak gezi ve dinlenme alanı şekline çevrilen, koruma altına alınmış alana geldiğimizde yüksek debisi ve şahane görünüşlü Munzur çayının dağın eteklerinden çıkışını seyre daldık.

Dağın eteklerinde göz şeklinde ve irili ufaklı bulunan deliklerden etkileyici ve bol miktarda suların akışını seyretmek bir başka güzel ve hayretle izliyorsunuz.

Munzur çayında benekli alabalığın meşhur olduğunu söylediler, ancak olmadığı için normal alabalıklı bir akşam yemeğini çayın kenarında hep birlikte yedik. Ovacık ilçesi kamuoyunda, Türkiye Komünist Partisinden aday olan ve kazanan Fatih Mehmet Maçoğlu ile ün kazanmıştır. Fatih başkan şu an Tunceli Belediye başkanı olarak görevine devam etmektedir. Ovacık ilçesinde bir gece konakladıktan sonra ertesi günü Tunceli’ye yola çıktık.

Tunceli, Munzur çayı ile Pülümür çayının kesiştiği yerde oluşan Uzunçayır barajı kenarında yamaçlara dayanmış ve yerleştirilmiş, harika görünümlü, pırıl pırıl tertemiz bir şehir olarak tüm ön yargılarımı yıkmış, büyülemiş bir şehir olduğunu itiraf etmem gerekir.

Tunceli’de Rabat köprüsü, Cem evi ve yerel ürünlerin servis edildiği Zembul restoranı ziyaret ettik. Yemyeşil doğası, baraj gölü ve çayların oluşturduğu doğal güzellik muhakkak görülmesi gereken yerler arasında sayılabilir. Üniversitenin yerleşkesini çok beğendim. Üniversite hocası olarak dolaştım. Fakülte binalarının konumları, yerleşkenin peyzajının güzelliğinden etkilendim ve hatta kendi kendime burada çalışılır diye de düşündüm.

Yayın Tarihi
28.07.2023
Bu haber 5309 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.