Kurlar Yükleniyor...
MEMLEKETİMDEN MANZARALAR(SON) GİRESUN-ŞEBİNKARAHİSAR-TAMZARA

PROF.DR. AHMET AKTAŞ

Değerli dostlar, Trabzon Giresun arası 130 km. Karadeniz sahil yolu duble yol ve oldukça rahat. Yolumuz üstünde denize sıfır bir restoranda kuymaklı sabah kahvaltımızdan sonra Giresun’a ulaştık. İlk ziyaret ettiğimiz yer, şehir merkezinden tırmanarak çıktığımız meşhur tarihi Giresun kalesi oldu. Günlerden Pazar olduğu için kale oldukça kalabalıktı. Çünkü, halk Pazar günleri mesire yeri olan bu alanda tatil yapıyordu. Kaleden Giresun şehri her  cepheden rahatça görülmekte ve yeterli fikri vermekte idi.
Kaledeki kısa molamızdan sonra yolumuz yine Karadeniz dağlarına düştü. Çünkü, Giresun’un en uzak ilçesi olan Şebinkarahisar’a gidecektik. Aradaki mesafe 108 km. ve sürekli dağlara tırmanmak zorundaydık. Amacımız, öncelikle sınıf arkadaşımız Asım Üstündağ ve eşi Hatice Sevgi hanımı ziyaret etmekti. Yeşilin bütün tonlarının olduğu Karadeniz dağlarını tırmanırken Tamzara köyüne kolay ulaşabilmeyi sağlayan Eğribel tünelinden geçtik. Bu tünel olmasa zirveye tırmanmak zorundasınız ve oldukça yorucu ve o kadar da uzun zaman kaybetmek durumunda kalınacaktı. Sevgili arkadaşlarımızla telefon görüşmesi sonunda durmamız gereken nokta da yol üstünde buluştuk.

Tamzara, bir vadi yamacında kurulmuş, yeşilin tüm tonlarının olduğu doğa ve bahçeler, gürül gürül akan suları, güler yüzlü ve misafirperver insanların bulunduğu ve başka şehirlerde yaşamalarına rağmen yazları en az altı aylarını güzel köylerinde geçiren eğitimli insanların yaşadığı bir köy.
Benim ilginç bulduğum bir konu ise köy meydanında yabancıların konaklayabileceği küçük bir otel olması oldu. Evler, ağırlıklı olarak ahşap yapılar ve çoğu da restore edilmiş tipik Anadolu evleridir.
Bitmedi. Asım arkadaşımızın eşi emekli öğretmen Hatice Sevgi hanım ise girişimci, liderlik özelliğiyle köy kadınlarını bir araya toplayıp yörenin tüm doğal ürünlerini değerlendirmeyi ve ekonomik değer kazandırmayı amaçlayan bir girişimci kadınlar kooperatifi kurması olmuştur. Değerlendikleri ürünlere isteyen herkes internet aracılığıyla ulaşabilir.
Asım arkadaşımızın evinde bir gece misafir olduk. Antalya’nın sıcak ve rutubetli yaz havasından birden 1700 m. Rakımlı Tamzara bizlere ilaç gibi geldi. Evin balkonundan baktığınızda tüm vadinin güzelliğini ve derinliğini görüyorsunuz. Bu manzaradan en çok etkilenen her halde ben oldum diyebilirim. Hani derler ya böyle bir ortamda insanın ömrü uzar. İşte aynen böyle duygu bizleri sardı.
Tamzaranın bir diğer özelliği de türkülerinin bolluğu, Asım arkadaşım başta olmak üzere onun akrabaları ve bazı diğer Tamzara’lı gençlerden oluşan müzik guruplarıdır.  Aşağıdaki resimde emekli bir öğretmenin derlediği Tamzara şiirini görüyorsunuz.

Bir gecelik misafirliğimizin ardından Şebinkarahisar ilçe merkezini gezdikten sonra sevgili arkadaşımıza veda ederek yolumuza devam ettik. Yolumuz üzerinde Sivas’ın Suşehri ve ardından başladığımız nokta olan Sivas’a geldik. Bacanağım, diş hekimi Remzi Özkan ve baldızım İncigül Özkan bizleri misafir ettiler. Ertesi günü Ankara’ya hareket ettik. Sevgili arkadaşım Fikri Bayraktar’ın biricik kızı ve damadı bizleri evlerinde misafir ettiler. Misafirperverlik konusunda herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum.
Birlikte geçirdiğimiz on dokuz günlük gezimiz Ankara’da sonuçlandı. Fikri arkadaşım İnegöl’e ben de Antalya’ya geri döndük. Bir başka gezide görüşmek dileğiyle, sağlıcakla kalınız……

Yayın Tarihi
31.08.2023
Bu haber 4384 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.