Kurlar Yükleniyor...
BUENO AİRES PROF.DR. AHMET AKTAŞ GÜNEY AMERİKA GEZİ NOTLARI (SON)

Değerli okurlarım artık eve dönme zamanımız geldi. Son günümüz ve otelimizdeki sabah kahvaltısından sonra valizlerimizi topladık ve akşama kadar vakit geçirmemiz gerektiği için seyahat acentası bizi Buenos Aires kent merkezine 45 dakikalık bir mesafede bulunan Tigre deltasına götürdü. Tigre, daha önceki yazılarımdan birinde de bahsettiğim deniz gibi görünün Parana nehrinin bittiği delta bölgesinde yer alıyor.

1920 yılında ilk göçmenlerin buraya yerleştikleri söylenir. Şehrin yoğunluğundan biraz olsun uzaklaşmak isteyen ilk yerleşimciler yoğun bitki örtüsü ve dev ağaçlarla kaplı olan bu bölgede Jaguarlara rastlamışlar ve onları kaplan zannettiklerinden bu bölgenin adı Tigre olarak anılmaya başlanmıştır.  Bölge dar sokaklar ve tek ya da maksimum iki katlı evler ya da harika villalarla delta nehri kenarlarına yerleştirilmiş. Bir nevi sayfiye kenti olmuş. Ekonomik geçim kaynakları, orman ürünleri, meyve ve sebze yetiştiriciliği, ağaç oyma el sanatları, kerestecilik ve turistik özellikleri ile önem kazanmıştır.

Grup olarak Parana nehri üzerinde bir saatlik bir tekne turu yaptık. Nehir kenarında birbirinden güzel evler, villalar yapmışlar. İnsanlar, özellikle hafta sonları muhakkak Tigre kentinde vakit geçiriyorlar. Bu nedenle iç turizm çok canlı olmakla birlikte yabancıların da tekne turlarına ve de nehir kenarlarına dağılmış, birbirinden güzel restoran işletmelerine giderek hoşça vakit geçirmekteler.

Bu bölgenin insanların en önemli ulaşım araçları sürat tekneleri, normal tekneler, büyük tekneler, yatlar olduğunu da söylemem gerekiyor. Hatta yüzen tekneler şeklinde marketleri sık sık görmek mümkün. İnsanlar nehir kıyısındaki evlerinden kolayca bu teknelerden alış verişlerini yapabilmektedirler. Hatta turistlere de bazı ürünleri satmaya çalışan küçük tekne sahipleri de bulunmaktadır.

Parana nehrindeki tekne turumuzdan sonra yine aynı bölgede adı Marialujan denilen, şirin mi şirin bir restorana öğle yemeğimiz için gittik. Restoranın lokasyonu, manzarası, servis personeli kalitesi, mutfak yemek lezzet ve kalitesi bakımından hepimizden tam not aldı diyebilirim. Burada Arjantin etlerinin lezzetini son bir kez daha tattık.

Tigre bölgesinden doğrudan havaalanına gittik. Bagaj ve pasaport işlemlerinden sonra yerel saatle gece THY tarifeli seferi ile yola çıktık. Buenos Aires’den iki saatlik bir yolculuktan sonra Sao Paulo’ya uçtuk. İki saat uçakta yeni yolcuları bekledik ve on iki saatte İstanbul’a uçtuk. Gece İstanbul havaalanına indikten sonra ben, beklemeler ve uçuş dahil dört saatte, yani sabah 5 de Antalya’ya yani evime geldim. Gezmek bana çok iyi geldi. Değişik ülke ve kültürleri, insanları tanımaktan çok memnun oldum. Sizlerle de paylaştım. Bir başka destinasyonda görüşmek dileklerimle, sağlıcakla kalınız……..

Yayın Tarihi
24.05.2023
Bu haber 2402 kişi tarafından okunmuştur.

Çerez Kullanımı

Kullandığımız çerezler hakkında bilgi almak ve haklarınızı öğrenmek için Çerez Politikamıza bakabilirsiniz.